tisdag 7 augusti 2007

Kärt återseende


Av någon anledning blev jag ensam i min gymnasieklass från min högstadieskola, så det gällde att hitta nya kamrater att leka med på rasterna. Valet föll bland annat på Tomas, vi blev snabbt goda vänner.

Våren 2002 flyttade Tomas den helt vansinnigt långa sträckan till Falun och kontakten bröts.

I april 2005 var jag och snickrade North shore i Falun och försökte våldgästa unge herr Nyström efteråt, men djungeltrumman hade förvarnat honom så han var inte hemma.

I slutet av maj i år jagade jag rätt på hans mobilnummer via hitta.se och birthday.se (det fanns fler med samma namn) och ringde helt sonika upp karlsloken. Men det dröjde ytterligare några månader innan vi båda kunde träffas, Tomas ringde bl.a. när jag var i Malmö.

Men idag stämde det, vi var båda i samma stad och kunde återses och käka burgare på O'learys i Falun.

Tomas var sig lik, fast numer snaggad och mer inne på country än hårdrock. Riktigt skoj att träffas och skvallra ikapp både om våra egna liv och så de gemensamma bekantas. T.ex. har Johan Asp flyttat till Manchester, UK och lirar där bl.a. bas i bandet Doktor Mandrake (coolt sound som är väldigt Johan Asp).

Tomas själv ska precis sluta sitt trygga liv som löntagare och sätta sig i skolbänken igen, riktigt strongt att göra så tycker jag! You rock! Skönt med folk som tar tag i sina liv när de känner att de kan få ut mer av det!

Nu ska det väl inte behöva ta fem år innan vi ses igen tycker jag?!

Inga kommentarer: