måndag 13 augusti 2007

Stål i mina nävar


Aaah, det var länge sedan! Och så skönt!

Precis hemkommen efter ett gymbesök där jag fyllt mina händer med stål. Var extra intressant då jag inte visste vad min axel skulle tycka om saken, men det var bara en övning som den inte gillade.

Bröst, axlar & tricpes

Övning Vikt Reps
Hantelbänk 20 -
Bänkpress 20 12
Set 2
6
Hantelpress 10 15
Set 2 12,5 7
Hantellyft 5 14
Liggande tricepspress 12,5 17


15
Sittande tricepspress 7 13


Värmde upp med hantelbänkpressen och det kändes bra, men redan efter 3-4 repetitioner började det smärta i axeln. Hoppade därför över även bänkpressen men testade ändå på slutet och det gick bra. Mycket underligt!

Nåja, mycket skönt att det funkade, var orolig att inga pressövningar alls skulle lira med axeln.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skojar du med oss? 20 kg i bänkpress? Det väger ju bara stången!

Tobbe Arnesson sa...

Eftersom stången är något jag alltid använder skiter jag i att ange dess vikt, dvs. jag la på 20 kg på stången = totalt 40 kg. Och ja, jag är skitsvag i bröst. :)

På samma sätt är det 12,5 kg + curlstången + muffar i liggande tricepspress.

Anonym sa...

Är det här man påpekar att det var ett tag sedan man tränade? Jag menar, det där tar ju till och med jag! ;P

Anonym sa...

Tobbe, vilken efterkonstruktion! Som om du anger vikten på din cykel utan ram?

Tobbe Arnesson sa...

Nja, snarare som en komplett cykel utan pedaler eller en framgaffel utan styrrör. :P

Men någon Tank Abbot är jag ju inte direkt. :D

Anonym sa...

tycker ändå det är bra att du tar det lugnt från början, det kommer nog att kännas 'bra' iaf.

även jag ska börja om igen efter sommaren, bara att hoppas att mina armbågar håller..

kör på!

//mattel