lördag 3 juli 2010

Diverse smått

På InterSport i Fagersta kan man (nästan) köpa Animal Stool (=djurbajs), just nu paketpris! Ibland (snarare alltid) bör man låta bli att blanda engelska och svenska ord...




Läkerol säljer tuggcat?




Beafläckar i pizzakartong.




Två morgonar på raken runt halv fem har hackspetten hackat på huset, gick runt och öppnade fönster på alla sidor och försökte få syn på den. Till slut gick jag ut men måste ha skrämt bort den innan jag fick se den. Soluppgångskugga.




Försöker göra ett hemmaprojekt om dagen nu under semestern, efteråt (eller under tiden) är det skönt med ett dopp från bryggan.





Har inte lärt mig vara under vatten utan att hålla för näsan, fast jag har verkligen försökt.




Anki black & white.




Så här nöjd är man med 22C i vattnet och brygga vid egen tomt!




När vi kollade på huset första gången var det i slutet av september och vi flyttade in när snön var kvar. Så det har verkligen varit skoj att se alla blommor komma och gå. Här är senaste "oj vilken fin"-upptäckten.




Vinmarinerat kött som varit på grillen och ugnsrostad potatis.

5 kommentarer:

Tille sa...

Verkar som om ni har det okej :-)

Unknown sa...

Var för utmattad i fredags för att koppla "animal stol". Fast stavas det inte "stool"?!


(ordver.: conponi)

Aurian sa...

Ohhhh jag vill också ha egen tomt och egen brygga. Får man det i stan också?
AVIS blir jag i alla fall men inte på det där med ngt som du stavade
J O B B

Njut!

Tobbe Arnesson sa...

Helt rätt Harri, det var därför jag skrev "nästan" inom parentes. Jag stavade dessutom med dubbel-o.

Anonym sa...

sorry, men cat.grejen gick inte hem. stavas kat på svenska och khat på engelska.