torsdag 29 juli 2010

Innehållsdeklaration: Socker 0 gram

Mina föräldrar är verkligen söta! När jag skulle trampa hem från jobbet i regnet stannade de bilen framför mig och frågade om jag ville låna den. De visste nämligen att jag skulle in till stan' för sushi och fika med vännerna.

Men även om föräldrarna är söta är jag inte gjord av socker! Speciellt inte när väderprognosen lockade med regn av bibliska proportioner, det här kunde bli hur episkt som helst!






Jag behöver öva på de där skrevskotten...




~22 km till Ludvika varav merparten på asfalterad banvall.




Skvätt!






Förutom daggmaskslalom träffade jag på ett gäng stora sniglar med snäcka. Här är en minut hard core snigelaction!




Well, vidare mot sushin!




Mer navelskådning...




Snart framme i Ludvika. ABB framför hakan.




Kullerstenfest!




Framme vid sushin, förrätt.




Sushin...




Harri däremot verkar gjord av socker, för han tog till och med bilen mellan sushistället och fiket. Det rör sig om ett kvarter, hela 92 meter. ;P




På Café Engel blev det en kladdkaka med tryffeltopp.




Halv nio var jag klar att börja trampa hem igen, skulle syndafloden komma?





Än var det så gott som uppehåll...




Skogarna började ånga sig "torra"...




Snart hemma och inget regn, däremot en bäver. Den var betydligt närmare först men dök när jag for förbi, när jag väl vänt om väntade jag tills den dök upp på ytan igen men då alltför långt ut för bra bilder.




Stensbonoret, snart hemma och inget regn. :(




Finnsviken med Uvbergen i bakgrunden, nu regnade det i varje fall men ingen syndaflod.



Även utan syndaflod var det en härlig tur! Byxorna var genomblöta efter 20 minuter och efter en halvtimme hade jag en liten sjö i högerskon. Men jag hade räknat med att bli genomblöt och klätt mig därefter, så länge man håller värmen är det bara mysigt med regn. :)

47 km och 1:55 i sadeln, perfekt uppvärmning inför lördagens 18 mil och kakbuffé...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tur man inte har en bil av socker!

Snigelaction var fint, du borde göra en uppspeedad version med lite deathmetalskrål! =)


(ordver. supweb)

Anonym sa...

Stenbosnoret? Jag kan inte hitta det stället på Google Mups.

Tobbe Arnesson sa...

Bron över StenSbonoret