onsdag 21 juli 2010

Övningsfika

31:a augusti planerar jag att cykla till Karmansbo Herrgård söder om Skinnskatteberg och gå loss på deras kakbuffé. Det blir en nätt tur om sisodär 18 mil innan jag är hemma igen så det var väl bäst att träna lite.

Tog därför en 36 km tur som gick över Grangärde Musteri där jag åt en jordgubbskaka och drack ett glas saft på svarta vinbär. När jag satt och fikade kunde jag se bärbuskarna där vinbären växt och hade jag bara kommit upp några våningar hade jag kunnat se jordgubbsplantorna med!


Jag behöver väl inte säga att det var gott? Eftersom det bara var ~8 km till fikat vid "B" såg jag till att ta en längre väg hem.


Visa större karta


Vägen över Gasenbergets fot mellan "D" och "E" var spännande, mjukt underlag strösslat med knytnävsstora stenar. Underarmarna domnade bort rätt fort. Bockstyre och smala däck är inte helt off-roadmässigt. Efter tvättbrädegrusvägen "F" över Norså var det med en djup suck av välbehag jag kom ut på släta 245:an.

2 kommentarer:

Aurian sa...

Nu börjar det låta som en riktigt fin cykelrunda med bockstyre igen =)

Vi ger oss på 60 milaren från Västerås lördag och sover i Norrköping och mål söndag.
SEN är jag super rand.....

Lite coolt att ha förtur till PBP om ev kanske det skulle bli så.....
=) Du kan ju få köpa min biljett DYRT!

:D

Semester from I MORGON o 4 veckor.
YES YES YES

Fikasvettot sa...

Bra att du tränar på fikandet. Ser ut som kvalitetsfika också, mycket bra. Cyklingen är ingen fara, det är ju bara att trampa.

Vi får ungefär lika långt totalt på lördan.